Ενημέρωση
Νέα
Εκθέσεις
Δελτία Τύπου
Εκδηλώσεις
Περί Φωτός...
Συνεντεύξεις
Εταιρίες
Εκπαίδευση
Έργα Εταιριών
Ανεξάρτητοι Σχεδιαστές
Εργασίες
Άρθρα
Ιδέες & Λύσεις
Τεχνολογίες
Τεχνο - γνωσία
Περιήγηση
Προϊόντα
Επαγγελματικός
Εσωτερικών Χώρων
Εξωτερικών χώρων
LED
Διακοσμητικά
International Posts
Events
News
 
Διαφημιστικά Banner
Naxos island Greece
 
 
Άρθρα / Ιδέες & Λύσεις
 
Ρυθμιστικό Πλαίσιο Φωτισμού  
Δημοσίευση: 08 Φεβρουαρίου 2010
 

Σχεδιασμός φωτισμού των αξόνων και των σημαντικών σημείων του συνολικού χώρου στον οποίο δραστηριοποιείται η ΕΑΧΑ.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που έχει αναλάβει η Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας (ΕΑΧΑ) εκπονήθηκε, από τον Γάλλο ειδικό Roger Narboni, μελέτη του γενικού φωτισμού των αξόνων και των σημαντικών σημείων του συνολικού χώρου στον οποίο δραστηριοποιείται η ΕΑΧΑ Α.Ε. έτσι ώστε να επιτευχθεί ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός του φωτισμού και των εντυπώσεων που δημιουργεί στους διευθετημένους αυτούς χώρους.

Παράλληλα πραγματοποιήθηκε ένα προσχέδιο φωτισμού σε συνεργασία με την ομάδα των αρχιτεκτόνων που έχει αναλάβει την μελέτη διαμόρφωση των οδών Διονυσίου Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου έτσι ώστε να διασφαλιστεί η συνοχή του φωτισμού αυτών των τμημάτων της πόλης με το φωτισμό των ενοποιημένων αρχαιολογικών χώρων.

Ο αστικός φωτισμός - Ορισμός

Ο αστικός φωτισμός βοηθά να οραματιστούμε σε αντεστραμμένο κατακόρυφο άξονα το νυχτερινό τοπίο και τη μορφή της πόλης, έτσι ώστε σταδιακά να αναδείξουμε την ταυτότητά της, τις ιδιαιτερότητές της, τη δυναμική της, την ατμόσφαιρά της. Παράλληλα, μας βοηθά να επιτύχουμε ένα μακροπρόθεσμα ελεγχόμενο σχεδιασμό του δημόσιου φωτισμού. Αυτή η επιστήμη που γεννήθηκε στη Γαλλία προς τα τέλη της δεκαετίας του 80 έχει ενταχθεί σήμερα σε μεγάλο βαθμό στην πολιτική χωροταξίας και ανάπτυξης των πόλεων. Στη Γαλλία πάνω από 200 κοινότητες και ευρύτερες πολεοδομικές περιοχές όλων των ειδών και μεγεθών έχουν εξοπλιστεί με ένα Γενικό Σχεδιασμό Φωτισμού (ΓΣΦ). Στο εξωτερικό, πολλές πόλεις προσεταιρίστηκαν αυτή την ιδέα και μεταξύ αυτών μπορούμε να αναφέρουμε τις Βρυξέλλες, το Εδιμβούργο, το Νιουκάσλ, το Μιλάνο, τη Ρώμη, το Κεμπέκ ή τη Σιγκαπούρη.

Η μελέτη του ΓΣΦ ανταποκρίνεται σε πολλούς στόχους:

  • Ενημερώνει τις αρμόδιες υπηρεσίες και τις ευαισθητοποιεί στις οπτικές και ψυχολογικές επιδράσεις που ασκεί ο αστικός φωτισμός.
  • Επιτρέπει τη σύνδεση των διαφορετικών υπηρεσιών που, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, τις αφορά ο αστικός φωτισμός.
  • Συνενώνει τις δημόσιες και ιδιωτικές πρωτοβουλίες σε ένα ενιαίο σχεδιασμό νυκτερινού φωτισμού.
Η μελέτη του Γενικού Σχεδιασμού Φωτισμού συνίσταται στα εξής:
  • Να αναλύσει με λογικό τρόπο την τρέχουσα νυκτερινή κατάσταση στην πόλη.
  • Να αναπτύξει ένα διευθυντικό σχέδιο που θα λαμβάνει υπόψη του την ιστορία, το τοπίο, την αρχιτεκτονική κληρονομιά, την προσωπικότητα, τις ιδιαιτερότητες και το γίγνεσθαι της πόλης.
  • Να ελέγξει τη νυκτερινή όψη της πόλης στο μέλλον. Να αναφέρει τα πιθανά σημεία παρέμβασης και εκείνα που εν δυνάμει παρουσιάζουν ενδιαφέρον.
  • Να ιεραρχήσει τις προτεραιότητες.
  • Να δώσει υπόσταση στη νυκτερινή μορφή της πόλης και στην οπτική επίδραση, κοντινή και μακρινή, των διαφορετικών και προγραμματισμένων εφαρμογών φωτισμού.

Αυτή η μελέτη επιτρέπει τη διαδοχική εστίαση τόσο στην πόλη ως σύνολο όσο και σε επιμέρους περιοχές (κέντρο της πόλης, ζώνες ιστορικής κληρονομιάς, σημαντικοί άξονες, περιφερειακές συνοικίες, βιομηχανικές ζώνες, κλπ).

Η πόλη των Αθηνών

H σημερινή Αθήνα είναι μια πολύπλοκη πόλη, καμωμένη από οπτικά κολάζ, όπου παρεμβαίνουν οι εικόνες του παρελθόντος, ένα ζεστό μεσογειακό τοπίο, μια εκπληκτική αστική μορφολογία και μια εξαιρετική τοπογραφία.

Η Αθήνα είναι μια πόλη αποτελούμενη από ένα σύμπλεγμα συνοικιών που αντανακλούν διαφορετικές εποχές κατοχής της πόλης και που οργανώθηκαν βαθμιαία γύρω από την Ακρόπολη και την Αγορά και από μεγάλες αστικές αρτηρίες που ανοίγουν ευρύτερες προοπτικές.

Το πρόγραμμα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων

Οι αρχαιολογικοί χώροι της Αθήνας καλύπτουν μια έκταση 7.000 περίπου στρεμμάτων. Είναι διασκορπισμένοι στον αστικό ιστό χωρίς ορατούς δεσμούς μεταξύ τους.

Για να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα χώρο αδιάσπαστο που θα περιλαμβάνει τα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους και που θα τους συνδέει με τους δημόσιους χώρους, με τους χώρους πρασίνου και τους χώρους πολιτισμού ή αναψυχής αλλά επίσης και για να αναβαθμιστούν οι υποδομές και οι υπηρεσίες, τα Υπουργεία Χωροταξίας, Περιβάλλοντος και Δημοσίων Έργων και Πολιτισμού δημιούργησαν την ανώνυμη εταιρεία «Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας», που έχει επιφορτιστεί με την εφαρμογή και την υλοποίηση του έργου της ενοποίησης.

Οι ενοποιημένοι αρχαιολογικοί χώροι περιλαμβάνουν έξι ζώνες που ενσωματώνουν την αρχαία και τη σύγχρονη πόλη.

Το σύνολο αυτού του χώρου αποτελεί το αντικείμενο της μελέτης του Γενικού Σχεδιασμού Φωτισμού.

H νυκτερινή κατάσταση ως έχει

Νυκτερινές εντυπώσεις
Το κέντρο της πόλης των Αθηνών είναι συνολικά πολύ φωτισμένο, ή καλύτερα, υπερβολικά φωτισμένο. Η μεγάλη πλειοψηφία των μνημείων κι ένας μεγάλος αριθμός ιδιωτικών κτηρίων φωταγωγούνται συχνά με ένα στοιχείο υπερβολής. Οι φωτεινές επιγραφές, ιδιαίτερα πολυάριθμες, καθορίζουν από μόνες τους τη νυκτερινή ατμόσφαιρα ορισμένων συνοικιών.

Τέλος, εάν πάρουμε υπόψη μας και την ατμοσφαιρική ρύπανση που είναι πολύ εμφανής στην πόλη η αθηναϊκή νύχτα ανήκει στο παρελθόν. Ο ουρανός καλύπτεται από μια ιδιαίτερα πυκνή αχλύ με πορτοκαλί απόχρωση που επιτρέπει να βλέπει κανείς καθαρά και να περπατά ακόμη και όταν υπάρχει παντελής έλλειψη φωτισμού.

Ο Γενικός Σχεδιασμός Φωτισμού στους Ενοποιημένους Αρχαιολογικούς Χώρους.

Οι θεμελιώδεις αρχές
Ο ΓΣΦ των ενοποιημένων χώρων έχει ως αφετηρία τις ακόλουθες βασικές αρχές:

• Να αποδώσει μια σφαιρική νυκτερινή ταυτότητα στους ενοποιημένους χώρους.
• Να αξιοποιήσει το τοπίο και την τοπογραφία του κέντρου της πόλης.
• Να αναδείξει την ιστορική κληρονομιά.
• Να δημιουργήσει αυθεντική νυκτερινή ατμόσφαιρα στις συνοικίες.
• Να επιβεβαιώσει το χαρακτήρα του πεζόδρομου στους αναπλασμένους δημόσιους χώρους.
• Να δώσει ρυθμό, πολυμορφία και συνέχεια στις νυκτερινές περιπλανήσεις.

Σύνδεση των αρχαιολογικών χώρων μέσω του νυκτερινού τοπίου

Τα διάφορα είδη φωτισμού του τοπίου που τοποθετούνται κατά μήκος των δημοσίων χώρων που πλαισιώνουν τους αρχαιολογικούς θα συνδέσουν σταδιακά τους χώρους μεταξύ τους και θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα την ιστορική συνέχεια.


Οι φυτικές οάσεις θα συνδέονται μεταξύ τους σε μια φωταγωγημένη συνέχεια που θα καθοδηγεί τους περιπατητές και τους επισκέπτες, από χώρο σε χώρο, χωρίς απότομες διακοπές μεταξύ δημοσίων χώρων και αρχαιολογικών. Το νυκτερινό τοπίο θα ξαναβρεί κατά αυτόν τον τρόπο τον ουσιαστικό του ρόλο ως μια πολύτιμη κασετίνα που θα περικλείει τα διαφορετικά αρχαιολογικά ίχνη στα πλαίσια του φωτεινού αστικού πλέγματος.

Οι αρχαιολογικοί χώροι είναι σήμερα καθαρά οριοθετημένοι και περιβάλλονται από πράσινες εκτάσεις σε μια σεβαστή απόσταση από τον αστικό ιστό. Αντιθέτως, οι βυζαντινές εκκλησίες βρίσκονται απομονωμένες και περιβάλλονται από το αστικό υφάδι. Η νεοκλασική κληρονομιά συνήθως είναι αφομοιωμένη στη σύγχρονη πόλη.

Ο φωτισμός της ιστορικής κληρονομιάς οφείλει να διευκολύνει την έκφραση αυτών των διαφορετικών τύπων σχέσεων με την πόλη έχοντας ως βάση τις ακόλουθες αρχές και επιλογές.

Τα έργα φωτισμού στους αρχαιολογικούς χώρους πρέπει οπωσδήποτε να αφήσουν μια σκοτεινή ζώνη μεταξύ των μνημείων και των χώρων πρασίνου που θα είναι λιτά φωτισμένοι για να συμβολίσουμε αυτή την τόσο ιδιαίτερη σχέση του αρχαιολογικού χώρου με την πόλη και το τοπίο. Τα μεγάλα μνημεία θα αναδύονται κατ αυτόν τον τρόπο δυναμικά από το σκοτάδι δεσπόζοντας στο περιβάλλον νυκτερινό τοπίο.

Η φωταγώγηση πρέπει να επιτρέπει τη διάκριση μεταξύ του φυσικού βράχου και των κτιστών τοίχων όχι μέσω τεχνητών χρωμάτων αλλά μέσω της σωστής τοποθέτησης των συσκευών φωτισμού. Στα πλαίσια αυτού του έργου δίνεται βάρος στο φωτισμό των κάθετων επιφανειών ενώ αφήνουμε οικειοθελώς το έδαφος και τις οριζόντιες επιφάνειες στη σκιά (σε αντίθεση με την αστική φωταγώγηση που ευνοεί τα οριζόντια πλάνα).

Οι βυζαντινές εκκλησίες

Ο φωτισμός των βυζαντινών εκκλησιών που στις μέρες μας είναι σε πιο χαμηλό επίπεδο από τους δημόσιους χώρους πρέπει να διευκολύνει την οπτική έκφραση αυτής της διαφοράς επιπέδου, σύμβολο της αργής αλλά αμείλικτης διαστρωμάτωσης της πόλης. Οι εκκλησίες πρέπει να φωτίζονται από κάτω προς τα πάνω, ξεκινώντας από το αρχικό επίπεδο που στις μέρες μας είναι δύο περίπου μέτρα πιο βαθύ από το τρέχον για να αναδείξουμε την αρχαία τοπογραφία και να υπογραμμίσουμε τα κτήρια με ασυνήθιστο τρόπο στις νυκτερινές προοπτικές. Κατά αυτόν τον τρόπο, οι εκκλησίες θα μοιάζουν σαν να αναδύονται κυριολεκτικά από το έδαφος.

Οι κεραμοσκεπές, οι τρούλοι και οι θόλοι, όλα χαρακτηριστικά στοιχεία αυτής της αρχιτεκτονικής πρέπει να ενταχθούν στο έργο φωτισμού.

Τα νεοκλασικά κτήρια

Αυτά τα κτήρια, (το Κοινοβούλιο, το Ζάππειο, Η Ακαδημία των Αθηνών, τα διάφορα σπίτια και κατοικίες) φέρουν τη σφραγίδα της ελληνικής κοινωνίας του 19ου αιώνα.

Τα έργα φωταγώγησης πρέπει να είναι σκόπιμα πολύ λιτά και να μην έρχονται σε έντονη αντίθεση με το γειτονικό φωτισμό του περιβάλλοντος. Τα φωτιστικά στοιχεία πρέπει να τοποθετούνται στο εξωτερικό των κτηρίων. Πρέπει να καταργηθούν οι μηχανισμοί που τοποθετούνται επί των προσόψεων γιατί καταστρέφουν την κλασική εικόνα, το ιδιαίτερο ύφος και τα πολύ κομψά ανάγλυφα αυτών των κτηρίων.

Οι συνοικίες του κέντρου της πόλης

Η Αθήνα είναι γνωστή για την πολυμορφία και τη γραφική χάρη των συνοικιών της. Γι αυτόν το λόγο ομαδοποιήθηκαν τομείς που θα αποτελέσουν αντικείμενο μιας ομοιογενούς αντιμετώπισης ως προς το φωτισμό για να δοθεί στις διαφορετικές συνοικίες μια ιδιαίτερη νυκτερινή ατμόσφαιρα. Ο τύπος, η επιλογή του φωτισμού και ο τρόπος εγκατάστασής του θα βοηθήσουν ώστε να προσδιορίσουμε σταδιακά τις διαφορετικές νυκτερινές εντυπώσεις.



Οι άξονες και οι μεγάλες πλατείες

Στις διαφορετικές συνοικίες, οι κεντρικοί δρόμοι (πεζόδρομοι ή αυτοκινητόδρομοι) υφαίνουν πολεοδομικούς δεσμούς και αποκαλύπτουν ιστορικές συνέχειες. Αυτοί οι δρόμοι πρέπει να φωτίζονται με ομοιογενή τρόπο καθ όλο το μήκος τους (τύπος φωτισμού και εξοπλισμού, τρόπος εγκατάστασης). Ο φωτισμός τους θα επιβάλλεται οπτικά στις νυκτερινές εντυπώσεις που δημιουργούνται στις συνοικίες.

Αναγνώριση των κυρίων αξόνων

Οι μεγάλοι αστικοί άξονες που διασχίζουν τον τομέα των ενοποιημένων αρχαιολογικών χώρων πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο μιας ειδικής μεταχείρισης ως προς το φωτισμό.

Ο φωτιστικός εξοπλισμός των μεγάλων λεωφόρων πρέπει να εγκατασταθεί με αμφίπλευρο τρόπο για να μεγεθύνει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τη νυκτερινή οπτική αντίληψη και να αναδείξει τις αξονικές προοπτικές. Προτείνεται ο φωτισμός των μεγάλων συγκοινωνιακών αξόνων με σύγχρονες φωτιστικές στήλες σχεδιασμένες λιτά και κομψά.

Προώθηση των πεζόδρομων και διατήρηση των σημαντικών προοπτικών

Ο φωτισμός των πεζόδρομων πρέπει να προάγει την ανθρώπινη κλίμακα και την άνετη νυκτερινή ατμόσφαιρα (πρέπει να καταργηθούν οριστικά οι λαμπτήρες άμεσης οπτικής επαφής και εκείνοι με το εκτυφλωτικό φως).

Οι πεζόδρομοι που πλαισιώνουν τους αρχαιολογικούς χώρους πρέπει να φωταγωγούνται με μονομερή τρόπο, στην απέναντι των χώρων πλευρά, για να αναδεικνύονται ο νυκτερινές προοπτικές των σημαντικών μας μνημείων. Καλό θα ήταν να διατηρηθεί μια αισθητική ενότητα φωτιστικού εξοπλισμού στους περισσότερους πεζόδρομους.

Η οδός Διονυσίου Αρεοπαγίτου

Το έργο φωτισμού της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου έγινε αντικείμενο επεξεργασίας μέσα στα πλαίσια του Γενικού Σχεδιασμού Φωτισμού.

Η οδός Αρεοπαγίτου θα φωτιστεί με μια μόνο απόχρωση φωτός, εκείνη του ζεστού λευκού με μεταλλικούς λαμπτήρες ιωδίου κεραμικού καυστήρα σύμφωνα με την αρχή της μοναδικότητας του χρώματος του φωτός που διατύπωσε ο ΓΣΦ για την ενότητα των αρχαιολογικών χώρων.

Η βασική αρχή της νυκτερινής εφαρμογής που προτείνεται για τη Διον. Αρεοπαγίτου είναι η ένταση του φωτισμού προς τη νότια πλευρά, επί της βάσης της προσόψεως και η σταδιακή του μείωση προς το Βορρά και τη σκιά του βράχου της Ακροπόλεως έτσι ώστε να διατηρηθεί η απαραίτητη σκοτεινότητα έως την αποκάλυψη και το συγκινησιακό σοκ που προκαλεί ο βράχος της Ακρόπολης, φωταγωγημένος, καθώς δεσπόζει κολοσσιαίος και μεγαλοπρεπής.

Ο φωτισμός πρέπει να έχει ίση κατανομή και με βάρος στον πεζόδρομο. Κατ αυτόν τον τρόπο συνδέεται φυσικά με την κτισμένη πόλη στα νότια της λεωφόρου. Προς την πλευρά της Ακρόπολης, συναντούμε το τυπικό τοπίο της Αθήνας που αξιοποιείται με ένα φωτισμό γλυκό και διάχυτο και που υπογραμμίζει σε ανάστροφο κάθετο άξονα, με αβέβαιο και άνισο τρόπο, τα δέντρα και τους θάμνους που βρίσκονται στη βορινή πλευρά της οδού.

Στη βορινή πλευρά της λεωφόρου τα δέντρα και οι θάμνοι και από τις δύο πλευρές της περίφραξης φωτίζονται σε ανάστροφο κάθετο άξονα, με αβέβαιο τρόπο, με συσκευές εντεθειμένες στο έδαφος.

Οι πλατείες και οι πλατειούλες

Αυτοί οι χώροι κλειδιά που δίνουν ρυθμό σε αυτή τη μεγάλη λεωφόρο αποτελούν αντικείμενο μιας ιδιαίτερης νυκτερινής μεταχείρισης που συνδέεται με τις χωροταξικές αναπλάσεις έτσι ώστε να δημιουργήσουμε οπτικές ανάσες και να σηματοδοτήσουμε το άνοιγμα του χώρου που προσφέρεται για νυκτερινές περιπλανήσεις.

Οι κάθετοι οδοί

Κατά μήκος της οδού Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, προτείνουμε να σηματοδοτηθούν συστηματικά όλες οι απολήξεις των διαφορετικών δρόμων, μικρών και μεγάλων, με τη βοήθεια δύο φωτιστικών στοιχείων, ειδικά σχεδιασμένων και ιδίου ύψους (ή, παραδείγματος χάριν, με τη βοήθεια φωτισμού σε ανάστροφο κάθετο άξονα των θάμνων) για να είναι φανερή η νυκτερινή πρόσβαση στο χώρο.

Οι διαφορετικές κάθετοι οδοί θα φωτίζονται μονόπλευρα με φωτιστικά στοιχεία βάσης επί της προσόψεως και σε ύψος 6 έως 7 μέτρων.

Το τρίγωνο Παρθένη

Αυτός ο κήπος που συνδέει τη δυτική πλευρά της Διον. Αρεοπαγίτου με την Αποστόλου Παύλου θα φωταγωγείται με φωτιστικές στήλες εδάφους (φωτισμός έμμεσος ή διάχυτος), ύψους 4,5 μέτρων, και θα είναι η κατάληξη πολλών διασταυρώσεων των υπό δημιουργία δρόμων.

Η οδός Αποστόλου Παύλου

Η Αποστόλου Παύλου θα φωταγωγηθεί σε προέκταση της Διον. Αρεοπαγίτου με την ίδια φωτεινή απόχρωση σε ζεστό λευκό από μεταλλικούς λαμπτήρες ιωδίου κεραμικού καυστήρα.

Η αρχή της νυκτερινής εφαρμογής που προτείνεται για την Αποστόλου Παύλου είναι πανομοιότυπη με εκείνη της Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Ο φωτισμός γίνεται πιο πυκνός επί της βάσης της προσόψεως, στη δυτική πλευρά της οδού και μειώνεται σταδιακά όσο ανεβαίνουμε προς την ανατολική πλευρά και τη σκιά των χώρων της Ακρόπολης, του Αρείου Πάγου και της Αρχαίας Αγοράς έτσι ώστε να διατηρηθεί η απαραίτητη σκοτεινότητα.

Ο φωτισμός, ισομερώς κατανεμημένος και με βάρος στον πεζόδρομο συνδέεται με φυσικό τρόπο με τα κτίσματα της πόλης. Προς την πλευρά της Ακρόπολης και της Αρχαίας Αγοράς αξιοποιείται το νυκτερινό τοπίο μέσω ενός διάχυτου φωτισμού που υπογραμμίζει σε ανάστροφο κάθετο άξονα, με άνισο και αβέβαιο τρόπο, τα δέντρα και τους θάμνους που βρίσκονται στην ανατολική πλευρά της οδού.

Η οδός Αποστόλου Παύλου φωτίζεται με μονόπλευρο τρόπο με βάρος στον πεζόδρομο. Τα φωτιστικά στοιχεία μεταφέρονται στην απέναντι πλευρά της Αρχαίας Αγοράς μέσα στον άξονα των δέντρων και σε απόσταση περίπου 3,5 μέτρα από τις προσόψεις. Αυτός ο φωτισμός, σε ύψος 5,5 μέτρων, ασύμμετρα κατανεμημένος και σωστά διατεταγμένος μας βοηθά να φωτίσουμε με λιτό και διακριτικό τρόπο μια ζώνη 8 περίπου μέτρων πλάτους ξεκινώντας από τη βάση της φωτιστικής στήλης με φωτιστική ικανότητα 20 έως 25 λουξ.

Στο Βορρά, όταν πλησιάζουμε το τριγωνικό πάρκο, η γραμμή των φωτιστικών στηλών πλαισιώνει την καμπύλη του πάρκου για να δρασκελίσει εν συνεχεία τη γραμμή του υπογείου και να συναντήσει την οδό Ερμού.

Όπως και στην περίπτωση της λεωφόρου Διονυσίου Αρεοπαγίτου εκείνο που προκρίνεται είναι το φως και η ανάπλαση του εδάφους και όχι τα φωτιστικά στοιχεία. Αυτή η αρχή μας βοηθά να απελευθερώσουμε πλήρως τη νυκτερινή προοπτική της Ακρόπολης και να φωτίσουμε με ικανοποιητικό τρόπο τη βάση των προσόψεων για να διευκολύνουμε τις νυκτερινές μετακινήσεις όπως τις εισόδους και εξόδους των κατοίκων.

Πηγή: Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας Α.Ε.

 

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

Αναζήτηση
Newsletter
 
 
Διαφημιστικά Banner
 
Facebook Group
 
 
Popular Articles
 
 
All rights reserved Copyright © 2004-2010 Όροι Χρήσης Powered by GREED PROMO.