Ενημέρωση
Νέα
Εκθέσεις
Δελτία Τύπου
Εκδηλώσεις
Περί Φωτός...
Συνεντεύξεις
Εταιρίες
Εκπαίδευση
Έργα Εταιριών
Ανεξάρτητοι Σχεδιαστές
Εργασίες
Άρθρα
Ιδέες & Λύσεις
Τεχνολογίες
Τεχνο - γνωσία
Περιήγηση
Προϊόντα
Επαγγελματικός
Εσωτερικών Χώρων
Εξωτερικών χώρων
LED
Διακοσμητικά
International Posts
Events
News
 
Διαφημιστικά Banner
Naxos island Greece
 
 
Άρθρα / Ιδέες & Λύσεις
 
Lighting Designer VS Lighting Companies  
Δημοσίευση: 13 Δεκεμβρίου 2005
 

Ποιος μπαίνει στα χωράφια του άλλου;

Το ερώτημα αυτό από ότι φαίνεται, εκτός από το περιοδικό μας, απασχολεί και πολλούς από τους σχετιζόμενους με το χώρο του φωτισμού.

Σε πρόσφατη συζήτηση με εκπρόσωπο εταιρείας αναγνώστη του ηλεκτρονικού περιοδικού μας, έμεινα έκπληκτος με όσα άκουσα για το κλίμα που έχει διαμορφωθεί ανάμεσα στις εταιρείες φωτισμού και τους μελετητές.

Σίγουρα αρκετοί από εμάς έχουν ακούσει από μελετητές δραστηριοποιούμενους στο χώρο του φωτισμού να καταφέρονται κατά εισαγωγικών ή κατασκευαστικών εταιρειών για τις παρουσιαζόμενες από αυτούς μελέτες, οι οποίες κατά τους μελετητές πάντα, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα προωθώντας ουσιαστικά μέσω των παρουσιάσεών τους προϊόντα τα οποία οι ίδιοι παράγουν ή εισάγουν.

Αντίστοιχα η πλειονότητα των μελετητών, προωθούν μέσω των μελετών τους προϊόντα εταιρειών του εξωτερικού, που οι ίδιοι αντιπροσωπεύουν ή και συνεργάζονται με τις εταιρείες του εξωτερικού τα προϊόντα των οποίων προβάλουν.

Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι, σε συζήτηση που είχα με κάποιον από τους πιο γνωστούς μελετητές φωτισμού, με μεγάλο και ποιοτικό portfolio έργων στην Ελλάδα, μου εκμυστηρεύτηκε ότι αρνείται να προμηθευτεί (όχι να προδιαγράψει) προϊόντα από την Ελληνική αγορά και προδιαγράφει φωτιστικά εταιρειών με τις οποίες ο ίδιος απ’ ευθείας συνεργάζεται.

Ποια όμως μπορεί να είναι η εγγύηση για τον πελάτη ότι δεν λειτουργεί ο μελετητής με τον τρόπο που κατακρίνει ότι λειτουργούν οι εταιρείες; Και αν η απάντηση έχει να κάνει με την εξειδίκευση, όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν εταιρείες (λίγες μεν άλλα υπάρχουν) με καταξιωμένα στελέχη που έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αξιόλογες προτάσεις. Υποθέτω ότι μας χρωστάνε μία απάντηση σε αυτό το ερώτημα.

Αυτά προφανώς συμβαίνουν διότι με τα δεδομένα της Ελληνικής αγοράς, τα έργα που αντέχουν το πρόσθετο κόστος μιας μελέτης φωτισμού είναι περιορισμένα, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες μελετητές να καλύπτουν μέρος των εσόδων τους από την παράλληλη εμπορία συστημάτων φωτισμού.

Βεβαίως και οι εταιρείες προωθώντας τα δικά τους προϊόντα, στις μελέτες τους είναι φυσικό να χρησιμοποιούν τις προδιαγραφές των δικών τους φωτιστικών, με την διαφορά ότι δεν επιβαρύνουν τον πελάτη με το κόστος της μελέτης, άλλα δυστυχώς στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς την απαραίτητη εξειδίκευση. 

Με βάσει τα παραπάνω, το τι τελικά θα πρέπει να επιλέξει o ενδιαφερόμενος και ποιόν θα εμπιστευθεί, εναπόκειται στην κρίση του καθενός, διότι οι ρόλοι και των δύο πλευρών είναι οι ίδιοι.

Άλλοι με το “χάρισμα” και άλλοι με την “χάρη”...

 

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

Αναζήτηση
Newsletter
 
 
 
Facebook Group
 
 
Popular Articles
 
 
All rights reserved Copyright © 2004-2010 Όροι Χρήσης Powered by GREED PROMO.