Ενημέρωση
Νέα
Εκθέσεις
Δελτία Τύπου
Εκδηλώσεις
Περί Φωτός...
Συνεντεύξεις
Εταιρίες
Εκπαίδευση
Έργα Εταιριών
Ανεξάρτητοι Σχεδιαστές
Εργασίες
Άρθρα
Ιδέες & Λύσεις
Τεχνολογίες
Τεχνο - γνωσία
Περιήγηση
Προϊόντα
Επαγγελματικός
Εσωτερικών Χώρων
Εξωτερικών χώρων
LED
Διακοσμητικά
International Posts
Events
News
 
Διαφημιστικά Banner
Naxos island Greece
 
 
Άρθρα / Τεχνο - γνωσία
 
Δημιουργικότητα και ενεργειακά αποδοτικός σχεδιασμός φωτισμού  
Δημοσίευση: 19 Ιανουαρίου 2011
 

Οι νέες απαιτήσεις για ενεργειακά αποδοτικό σχεδιασμό φωτισμού, σημαίνουν και το τέλος της δημιουργικότητας;

Διαβάζοντας πρόσφατα ένα άρθρο στο PLD, είδα ένα θέμα που σχετίζεται με τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν συχνά οι σχεδιαστές φωτισμού, στο να εξοικονομήσουν ενέργεια μέσα από εφαρμογές που θέλουν να είναι σχεδιαστικά ξεχωριστές και ιδιαίτερες.

Είναι εύκολο να φωτίσεις ένα χώρο γραφείων, όπου ο αποδοτικός φωτισμός των λαμπτήρων φθορισμού είναι κοινά αποδεκτός, στους άλλους χώρους όμως; Κατά πόσο μπορεί ένας σχεδιαστής να εγγυηθεί στον πελάτη του ότι δεν θα «σπαταληθεί» ενέργεια στο έργο;

Ίσως η απάντηση βρίσκεται εν μέρει στην τήρηση των κανονισμών και προτύπων, με τον παράλληλο έλεγχο μέσω ενός ευέλικτου συστήματος διαχείρισης, άλλα η σίγουρη «επιτυχία» εξαρτάται από την επινοητικότητα, την έμπνευση και τη δημιουργικότητα που θα επιδείξει ο μελετητής.

Τα καινούρια δεδομένα και οι απαιτήσεις όσον αφορά την εξοικονόμηση πρέπει να διατηρήσουν σε εγρήγορση τους σχεδιαστές. Οι τυχόν περιορισμοί δεν πρέπει να αποτελέσουν εμπόδιο στη δημιουργία ευχάριστων αισθητικών αποτελεσμάτων, σε συνάρτηση πάντα με τη σωστή κάλυψη των αναγκών ενός χώρου.

Η εξέλιξη αυτή θα αναγκάσει σχεδιαστές φωτισμού, αρχιτέκτονες και διακοσμητές να συνεργάζονται πολύ πιο στενά, αναπτύσσοντας διάλογο για την ενσωμάτωση του φωτισμού - που αποτελεί και το κλειδί για την επιτυχία κάθε έργου - από τα πρώτα στάδια της κάθε εφαρμογής.

Μου άρεσε η θέση του σχεδιαστή κ. Δημήτρη Νασίκα σε συζήτηση που είχαμε για το θέμα, όπου ανέφερε πως, «λειτουργούμε βάσει των νέων δεδομένων με τα εργαλεία που διαθέτουμε προσπαθώντας να δημιουργήσουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Και σίγουρα δεν υπάρχει δικαιολογία για να μην το πετύχουμε. Φανταστείτε να δικαιολογείται ένας ζωγράφος για τη μετριότητα του αποτελέσματος του έργου του, λόγω του υλικού που ζωγραφίζει, ή έναν οδηγό φόρμουλας να παραπονιέται γιατί η FIA έριξε την ιπποδύναμη των μονοθεσίων».

Η επίλυση τέτοιων θεμάτων είναι υποχρέωση και πρόκληση για κάθε σχεδιαστή, ιδιαίτερα αυτών που δραστηριοποιούνται στους τομείς της διαμονής και εστίασης, που το «σχεδιαστικό επίπεδο» είναι αρκαιτά υψηλό και πρέπει να λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη πολλά και διάφορα τεχνικά κριτήρια, όπως η εξοικονόμηση, η μακροβιότητα και τα γενικότερα κόστη του έργου.

Θα διαπιστώσουμε πως με την πάροδο των χρόνων τα συστήματα ελέγχου τεχνητού φωτισμού, οι ρυθμίσεις σκηνών και η χρήση αισθητήρων για αυτόματες αυξομειώσεις ανάλογα με το φως του ήλιου θα αποτελούν αναγκαιότητα. Τα τελευταία όμως δύο χρόνια, η PLDA έχει παρατηρήσει μια ακόμη μετατόπιση στο πως προσεγγίζεται ο φωτισμός. Για να οριστεί ως εξαιρετικό ένα αποτέλεσμα, δεν αρκεί να είναι μόνο «φιλικό προς το περιβάλλον», άλλα και ανθρωποκεντρικό. Οι ίδιοι οι πελάτες πλέον αναζητούν λύσεις από τους μελετητές που να μην έχουν αρνητικές συνέπειες στην υγεία τους.

Η απάντηση λοιπόν στην ερώτηση του άρθρου νομίζω πως είναι αυτονόητη...

Κείμενο: Λιανόπουλος Μάνος

 

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

Αναζήτηση
Newsletter
 
 
Διαφημιστικά Banner
 
Facebook Group
 
 
Popular Articles
 
 
All rights reserved Copyright © 2004-2010 Όροι Χρήσης Powered by GREED PROMO.