Ενημέρωση
Νέα
Εκθέσεις
Δελτία Τύπου
Εκδηλώσεις
Περί Φωτός...
Συνεντεύξεις
Εταιρίες
Εκπαίδευση
Έργα Εταιριών
Ανεξάρτητοι Σχεδιαστές
Εργασίες
Άρθρα
Ιδέες & Λύσεις
Τεχνολογίες
Τεχνο - γνωσία
Περιήγηση
Προϊόντα
Επαγγελματικός
Εσωτερικών Χώρων
Εξωτερικών χώρων
LED
Διακοσμητικά
International Posts
Events
News
 
Διαφημιστικά Banner
Naxos island Greece
 
 
Περί φωτός... / Ανεξάρτητοι Σχεδιαστές
 
MAXXI MUSEUM στη Ρώμη  
Δημοσίευση: 23 Φεβρουαρίου 2011
 

Η σχεδιαστική ομάδα της GIA Equation «δίνει φως» στο μουσείο μοντέρνας τέχνης της αιώνιας πόλης.

Το μουσείο μοντέρνας τέχνης MAXXI MUSEUM χαρακτηρίζεται από την σχεδιαστική τόλμη της Ιρανής αρχιτέκτoνος Zaha Hadid, η οποία ανατρέπει το αρχέγονο ύφος των κτιριακών μορφών της αιώνιας πόλης.

Το κτίριο - για το οποίο έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά - οφείλει τη «δυναμική του έκφραση και ρευστότητα» στην προσπάθεια της αρχιτέκτονος να το εναρμονίσει με το υπόλοιπο «αστικό τοπίο» της συγκεκριμένης περιοχής της Ρώμης.

Η σχεδιαστική ομάδα της GIA Equation που ανέλαβε τη μελέτη φωτισμού του μουσείου συμμετείχε από τα πρώτα στάδια του έργου, με στόχο να αναδείξει τ ην ελικοειδή φύση του κτιρίου, τονίζοντας την γεωμετρία του.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, κατασκευάστηκαν γραμμικά φωτιστικά τα οποία ενσωματώθηκαν στις «κυρτές γραμμές» του μουσείου και παράλληλα συνεισέφεραν στο γενικό φωτισμό του. Είναι σημαντικό, σε τέτοιας χρήσης κτίρια, ο επισκέπτης να μπορεί να προσανατολίζεται εύκολα και να αντιλαμβάνεται τις διαδρομές που πρέπει να ακολουθήσει. Τα γραμμικά φωτιστικά και διάφορα άλλα φωτιστικά στοιχεία συνέβαλλαν σε αυτή την προσπάθεια, καθοδηγώντας διακριτικά «την κυκλοφορία» του κόσμου μέσα στο  μουσείο.

Χαρακτηριστικό της προσέγγισης φωτισμού ήταν η απλουστευμένη παρουσία του φωτός μέσα στο χώρο, όπου καλύπτοντας τις βασικές λειτουργικές και αισθητικές ανάγκες του, θα «άφηνε το κτίριο ανέπαφο, να εκφράζει από μόνο του τον εαυτό του».

Πέραν όμως του φωτισμού ανάδειξης και λειτουργίας, έπρεπε να δοθούν οι ιδανικές προϋποθέσεις και συνθήκες για το φωτισμό των βιτρινών και των έργων τέχνης του μουσείου. Σε αυτό συνέβαλε πολύ σημαντικά ο γενικός φωτισμός, ο οποίος παρείχε μία «διάχυτη βάση» πάνω στην οποία μπορούσε να στηριχθεί και να συμπληρώσει ιδανικά ο εστιακός. Από την αρχική μελέτη, υπήρξε πρόβλεψη όλων των “λειτουργιών” που έπρεπε να καλύπτει ο φωτισμός, περιλαμβάνοντας επιπλέον ενσωματωμένα φωτιστικά εξαρτήματα μέσα στην οροφή. Ένα σύστημα με τη μορφή ράγας τοποθετήθηκε κάτω από δικτυώματα, σε τέτοια σημεία ώστε να μπορεί να υπάρχει «στόχευση» προς κάθε κατεύθυνση και σε οποιαδήποτε επιφάνεια του χώρου.

Επιπλέον φωτιστικά στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν κάποια γραμικά wall washer για την ανάδειξη των κάθετων δομών και μερικές συστοιχίες διάχυτων πάνελ που λειτούργησαν συμπληρωματικά σε σημεία που το φυσικό φως δεν επαρκούσε.

Σε ένα έργο τέτοιου κύρους και μεγέθους, η αειφορία, η απόδοση και η λεπτομέρεια στο σχεδιασμό αποτελούν πολύ σημαντικά στοιχεία. Η εγκατάσταση φωτισμού πρέπει να λαμβάνει υπόψη όλα τα βασικά οπτικά χαρακτηριστικά απόδοσης, όπως την αισθητική ομοιομορφία και την πιστότητα των χρωμάτων, σε συνδυασμό με τις πολύ σημαντικές απαιτήσεις όσον αφορά την «προστασία» των έργων από τις υπεριώδεις ή υπέρυθρες ακτινοβολίες, την ένταση και ούτω καθεξής.

Πηγή: Mondo arc
Φωτογραφίες: Roland Halbe
Κείμενο: Λιανόπουλος Μάνος

 

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

Αναζήτηση
Newsletter
 
 
Διαφημιστικά Banner
 
Facebook Group
 
 
Popular Articles
 
 
All rights reserved Copyright © 2004-2010 Όροι Χρήσης Powered by GREED PROMO.