Ενημέρωση
Νέα
Εκθέσεις
Δελτία Τύπου
Εκδηλώσεις
Περί Φωτός...
Συνεντεύξεις
Εταιρίες
Εκπαίδευση
Έργα Εταιριών
Ανεξάρτητοι Σχεδιαστές
Εργασίες
Άρθρα
Ιδέες & Λύσεις
Τεχνολογίες
Τεχνο - γνωσία
Περιήγηση
Προϊόντα
Επαγγελματικός
Εσωτερικών Χώρων
Εξωτερικών χώρων
LED
Διακοσμητικά
International Posts
Events
News
 
Διαφημιστικά Banner
Naxos island Greece
 
 
Άρθρα / Τεχνο - γνωσία
 
Σχεδιασμός Φωτισμού  
Δημοσίευση: 21 Απριλίου 2010
 

Η εμφάνιση, ο ρόλος, οι τεχνολογίες και το στιλ του σήμερα αναλύθηκαν σε εκδήλωση του FX magazine.

Αρχιτέκτονες, σχεδιαστές και εταιρίες φωτισμού συναντήθηκαν πριν μερικούς μήνες σε μια εκδήλωση που διοργάνωσε το Αγγλικό περιοδικό FX magazine αναφορικά με το φωτισμό.

Θέματα της συνάντησης ήταν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των νέων τεχνολογιών, καθώς και το επίπεδο συνεργασίας αρχιτεκτόνων – μελετητών φωτισμού.

Οι περισσότεροι από τους παρευρισκόμενους συμφώνησαν στο ότι ο σχεδιαστής φωτισμού θα πρέπει να συμμετέχει στον αρχικό σχεδιασμό ενός έργου, προκειμένου να συλλάβει το όραμα του αρχιτέκτονα.

Επίσης επισήμαναν ότι οι νέες τεχνολογίες που εμφανίστηκαν πριν χρόνια στην αγορά και ειδικά τα LEDs, λόγω της τάσης των σχεδιαστών φωτισμού να αποδέχονται ο,τιδήποτε καινούργιο, χωρίς ιδιαίτερη αξιολόγηση, χρησιμοποιήθηκαν χωρίς καν να έχουν δοκιμαστεί.

Ο Θεατρικός φωτισμός ενάντια στον αρχιτεκτονικό φωτισμό.

Η συζήτηση ξεκίνησε με την εξέταση του που πρωτοεμφανίστηκε το επάγγελμα του lighting designer και αν υπάρχει σαφής πορεία κατάρτισης για τους εκκολαπτόμενους σχεδιαστές.

Ο σχεδιαστής φωτισμού και διευθυντής του «Light & Design» Lee Prince, επεσήμανε ότι τα πρώτα γραφεία μελετών ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στη Νέα Υόρκη το τέλος της δεκαετίας του 60, ενώ στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στο Ηνωμένο Βασίλειο, πρωτοεμφανιστήκαν τη δεκαετία του ʼ70.

Πρόσθεσε ότι έχει δει πολύ περισσότερα γραφεία να εισέρχονται στην βιομηχανία φωτισμού τα τελευταία 7 με 10 χρόνια, άλλα χωρίς να υπάρχει ακόμα σαφής πορεία για να γίνει κανείς σχεδιαστής φωτισμού. Άποψή του είναι, ότι όσοι έχουν αποφοιτήσει από θεωρητικές σχολές φωτισμού είναι λιγότερο τεχνικοί, ενώ εκείνοι που προέρχονται από ένα περιβάλλον χειρονακτικής εργασίας, δυσκολεύονται να καταλάβουν τι σημαίνει «δημιουργική δουλειά με το φως».

Από τη μεριά του, ο Max Eaglen, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Platform, τόνισε ότι κατά την εμπειρία του, «υπάρχει αισθητή διαφορά μεταξύ σχεδιαστών θεατρικού και αρχιτεκτονικού φωτισμού. Οι πρώτοι «φωτίζουν» ένα γεγονός ή το εσωτερικό ενός χώρου πραγματικά καλά, αλλά πολλές φορές ο φωτισμός είναι «βαρύς», όχι διακριτικός και η εκπεμπόμενη θερμότητα υπερβολική. Από την άλλη πλευρά, οι σχεδιαστές αρχιτεκτονικού φωτισμού επιλέγουν συχνά αρκετά διακριτικό φωτισμό, αλλά είναι λίγο βαρετός. Η εξεύρεση της ισορροπίας μπορεί να είναι αρκετά δύσκολη».

Παράλληλα, ο Martin Preston από την κατασκευάστρια εταιρεία φωτιστικών Lutron συμφώνησε και πρόσθεσε τα εξής: «Πάντοτε λέω ότι αν κάθεστε κάτω με χαρτί και μολύβι για να φτιάξετε ένα σχέδιο, είτε πρόκειται για ένα κτίριο, είτε ξενοδοχείο, είτε γραφείο, και επιλέγετε το είδος του φωτισμού, σίγουρα θα πρέπει να σκεφτείτε για το πώς ο φωτισμός μπορεί να επηρεάσει το υλικό αυτό. Αν δεν συνεργάζεστε με έναν σχεδιαστή φωτισμού πώς θα επιτευχθεί αυτό που θέλετε;»

Ο Martin Preston δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα περιβαλλοντικά θέματα που βρίσκονται αυτόν τον καιρό στο προσκήνιο και που έχουν φέρει πιο κοντά τους σχεδιαστές φωτιστικών με τους αρχιτέκτονες. Ο CEO McCuaig της MET Studio θεωρεί, ότι είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά οι σχεδιαστές φωτισμού από το πρώτο κιόλας στάδιο μιας μελέτης. Δεν παρέλειψε, όμως, να αναφερθεί και στο ακανθώδες ζήτημα του κόστους. «Πιστεύω ότι είναι θέμα χρημάτων», είπε. «Καλούμε τον σχεδιαστή φωτισμού μόνο αν έχουμε αναλάβει ένα μεγάλο έργο. Αν είναι μικρό, λέμε «Ας μην τον καλέσουμε».

Νέες τεχνολογίες στην βιομηχανία φωτισμού.

Μιλώντας για τις νέες τεχνολογίες και τα LED, ο Lee Prince κατηγόρησε τους κατασκευαστές φωτιστικών ότι χρησιμοποιούν τους σχεδιαστές ως πειραματόζωα. «Με σκοπό να λανσάρουν κάποιοι βιαστικά αυτά τα προϊόντα στην αγορά και να γλιτώσουν τα κόστη έρευνας και ανάπτυξης, δεν γίνονται δοκιμές. Οι κατασκευαστές των LEDs χρησιμοποιούν τα δικά μας φωτιστικά για να διαπιστώσουν αν λειτουργούν».

Έργα και ποιότητα φωτός.

Στη συνέχεια, η διευθύντρια της SCIN, Annabelle Filer, έθεσε το θέμα των υλικών. Υπογράμμισε, ότι ενώ ο φωτισμός χρησιμοποιούνταν ως τώρα για να αναδεικνύει ένα υλικό ή έναν χώρο, πλέον τα ίδια τα έργα καθίστανται απλά μέρη του σχεδιασμού φωτισμού. Αποτέλεσμα είναι να δίνεται μεγαλύτερη αξία και βαρύτητα στον φωτισμό καθʼαυτό και έτσι να μιλάμε πλέον για «ποιότητα φωτός».

Τελικά, η συζήτηση ήταν πάρα πολύ ευρεία για να τεθούν νόρμες και συνεχίστηκε με επιχειρήματα, προβληματισμούς και πειραματισμούς με σκοπό την εμβάθυνση σε ποικίλα θέματα γύρω από τη μελέτη φωτισμού...

Πηγή: WIDN
Κείμενο: Αναστασία Χρυσανθακοπούλου

 

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

Αναζήτηση
Newsletter
 
 
Διαφημιστικά Banner
 
Facebook Group
 
 
Popular Articles
 
 
All rights reserved Copyright © 2004-2010 Όροι Χρήσης Powered by GREED PROMO.